CRM چیست؟

می توان آن را به عنوان یک استراتژی تجاری توصیف کرد که برای بهبود روابط با مشتریان در کل چرخه زندگی آ

توسط مدیر سایت در 10 تیر 1402

می توان آن را به عنوان یک استراتژی تجاری توصیف کرد که برای بهبود روابط با مشتریان در کل چرخه زندگی آنها زندگی می کند. از تماس و کسب اولین تا توسعه وفاداری، حل مشکل و خاتمه روابط تجاری. هدف CRM روشن است - ایجاد یک رابطه شاد با مشتریان فعلی و به دست آوردن مشتریان جدید به روش.

اگر کسی از شما بپرسد "چگونه CRM را در شرکت خود انجام می دهید؟" ، می توانید آن را به سادگی به عنوان "برای خوشحال کردن و وفاداری مشتریان خود چه می کنید؟"

CRM برای همه شرکت هایی که مشتریان را در اولویت قرار می دهند بسیار مهم است . مشتریان راضی رابطه نزدیکی با محصولات و خدمات شما دارند و به رقابت شما نمی روند. از طریق روش های پیچیده، استراتژی CRM به دنبال حفظ رضایت در تمام مراحل شرکت - ارتباط با مشتری، به عنوان مثال از طریق:

  • برند چه تأثیری بر مشتریان بالقوه می گذارد،
  • فروشندگان چگونه مشتریان بالقوه را مورد خطاب قرار می دهند،
  • چگونه شرکت ها پس از اولین خرید خود از مشتریان خود مراقبت می کنند،
  • چگونه شرکت ها وفاداری مشتری را در خریدهای بعدی حفظ می کنند،
  • و آخرین اما نه کم اهمیت، چگونه شرکت ها راه خود را از مشتریان خود جدا می کنند.

حوزه CRM با فناوری هایی مرتبط است که به اجرای استراتژی های CRM کمک می کند - این فناوری ها سیستم های CRM یا نرم افزار CRM نامیده می شوند . بنابراین، اگر سوال اصلی را تغییر دهیم و از شما پرسیده شود "از چه CRM استفاده می کنید؟" این بار، تقریباً مطمئناً منظور آنها "از چه سیستم / نرم افزار CRM استفاده می کنید؟"

اکنون که می دانید CRM چیست، زمان آن فرا رسیده است که دریابید که سیستم های CRM چه کمکی می توانند داشته باشند.

سیستم CRM برای چیست؟

سیستم های CRM ابزارهایی هستند که به جمع آوری تمام داده های مشتری در یک مکان کمک می کنند. کاربران می توانند با این داده ها به طور موثر کار کنند، از آن برای انجام کسب و کار موفق تر و افزایش رضایت مشتری استفاده کنند.

سیستم های CRM فردی بسته به عملکرد خاص خود می توانند اهداف مختلفی داشته باشند. با این حال، سه هدف اساسی وجود دارد که همه سیستم های CRM مشترک دارند:

1. ارائه اطلاعات

سیستم های CRM حداکثر اطلاعات مفید را برای هرکسی که در هر مرحله از فروش با مشتریان در تماس است، فراهم می کند . به عنوان مثال، اطلاعات زیر:

  • تاریخچه هر کاری که با یک مشتری خاص انجام داده اید،
  • با چه مشکلاتی برخورد کرده اید و چه نتیجه ای گرفته اید
  • تاریخچه حجم فروش برای یک مشتری خاص

از این اطلاعات می توان به عنوان مثال در موارد زیر استفاده کرد:

  • بخش های فروش هنگام ملاقات و به دست آوردن مشتریان و مخاطبین جدید،
  • پشتیبانی مشتری برای کمک به مشتریان فعلی به سرعت،
  • بخش های بازاریابی برای تمرکز کمپین ها بر روی مشتریان فعلی.

2. ساده سازی ثبت اطلاعات مشتری

اگر شرکت‌ها ثبتی از داده‌های مشتری داشته باشند، اغلب آن را در قالب‌های مختلف و در مکان‌های مختلف پراکنده نگه می‌دارند. به عنوان مثال، به عنوان نمودارهای اکسل در رایانه ها، دیسک های مختلف شرکت یا حتی فایل های اسناد چاپ شده. CRM نیاز به گزینه های دیگر ذخیره سازی داده ها را از بین می برد و این امکان را برای شرکت ها فراهم می کند که همه داده ها را در یک مکان نگه دارند .

در CRM، می توانید پایگاه داده مشتری، برنامه ریز فعالیت های تجاری و همچنین ابزارهایی برای مدیریت معاملات تجاری پیدا کنید .

3. کارآمدتر کردن کار

CRM می تواند فعالیت های چندین بخش شرکت، به ویژه بخش فروش را خودکار و ساده کنداین کار آنها را از بار اداری مانند بازنویسی داده‌ها یا گزارش‌ها، کاغذبازی یا جستجوی دستی اطلاعات رها می‌کند تا بتوانند بر روی کاری که باید اصلی‌ترین کارشان باشد - انجام کسب‌وکار - تمرکز کنند.

در عین حال، CRM کار را برای مدیران، تیم پشتیبانی مشتری و بخش بازاریابی آسان‌تر می‌کند.

اکنون می دانید چه معجزاتی با سیستم های CRM امکان پذیر است! ما با شما به اشتراک خواهیم گذاشت که چگونه همه اینها به طور خاص در RAYNET CRM کار می کند.

RAYNET CRM چیست؟

RAYNET سیستم بسیار محبوب CRM با بیش از شش هزار کاربر فعال است. هنگام طراحی و بهبود آن، ما عمدتاً روی ساده و شهودی کردن چیزها تمرکز می کنیم تا در زمان برای کسانی که در فروش کار می کنند صرفه جویی شود. RAYNET چگونه همه اینها را مدیریت می کند؟

هسته RAYNET حول سه عملکرد اساسی می چرخد ​​- دفترچه آدرس، معاملات تجاری و فعالیت ها .

1. دفترچه آدرس - مخاطبین خود را مرتب و مرتب نگه دارید

عملکرد دفترچه آدرس به فروشندگان کمک می کند تا تمام اطلاعات مهم مشتریان را در یک مکان نگه دارند. این یک پایگاه داده تماس قدرتمند ایجاد می کند، که به فروشندگان کمک می کند تا به سرعت هر مخاطبی را جستجو کنند و بلافاصله یک رکورد جدید اضافه کنند - همه اینها حتی زمانی که آنها خارج از دفتر هستند از طریق برنامه تلفن همراه RAYNET CRM .

برای هر مشتری، فروشندگان می توانند کل تاریخچه هر کاری را که با آن مشتری انجام داده اند مشاهده کنند - جلسات، اسناد، ایمیل ها، شکایات یا یادداشت های خودشان. فروشندگان فقط می توانند دفترچه آدرس یک مشتری خاص را قبل از جلسه باز کنند و آنها به روز هستند.

2. معاملات تجاری - یک نمای کلی از تجارت خود داشته باشید

در معاملات تجاری، فروشندگان یا مدیران آنها می توانند ببینند که در حال حاضر چه فروش هایی در حال انجام است و فروش چقدر موفق است . فروشنده‌ها می‌توانند نتایج فروش را با جزئیات مطالعه کنند و تخمین بزنند که چه چیزی انتظار می‌رود. آنها می توانند ارزیابی کنند که باید برای چه فرصت های تجاری وقت بگذارند و شانس موفقیت چقدر است.

آنها همچنین می توانند به سرعت تمام اسناد لازم برای مشتریان را در RAYNET آماده کنند - پیشنهادات، سفارشات و محاسبات را می توان با چند کلیک بدون هیچ گونه کاغذبازی غیر ضروری آماده کرد.

3. فعالیت ها - مطمئن شوید که فروشندگان شما چیزی را فراموش نمی کنند

فعالیت ها به عنوان یک تقویم هوشمند عمل می کنند که به لطف آن فروشندگان می توانند سر خود را از جزئیات بیش از حد دور نگه دارند. آنها می توانند تنها با کشیدن داده ها از دفترچه آدرس یا معاملات تجاری، جلسات تجاری و وظایف جدیدی را در آن وارد کنندهمچنین امکان اتصال Activities با تقویم در تلفن همراه و اشتراک گذاری تقویم با همکاران وجود دارد .

اگر به RAYNET CRM علاقه مند هستید، می توانید شرح مفصلی از هر کاری که می تواند انجام دهد را در اینجا بیابید، یا می توانید یک نسخه آزمایشی رایگان 30 روزه (بدون هرگونه تعهد و بدون نیاز به وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری خود) را شروع کنید.



منبع
آخرین مطالب
مقالات مشابه
نظرات کاربرن